Thursday, December 23, 2010

Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh

wahh ! ak dpat skolah niy akhirnya ! puas gila dowh ! sbelum niy , ak msuk dalam temu duga skolah tuu . eh , tak sangka pulak ak dpat msuk !

pada tanggal 20 disember 2010 . aku terdengar bunyi motor posmen kat luar umah ak . sememangnya bunyi itulah yg ak tunggu2 tiap2 hari . mula2 ak saba dulu .(padahal dlam hati , dah berdebar2 gila) lepas posmen tuu blah , ak terus amek kunci pintu umah . then , ak blari ke arah pintu umah n buka .

ak tgok dlam peti surat . eh , tadek pape pun ? tak guna ! ak lari msuk umah blek . ak rse cm ad benda tak kena je . lalu , aku kluar lg sekali . ak tgok dlam peti surat lg . eh , tadek jugak ? aku msuk dlam umah blek dgan perasaan yg sangat2 kuciwa .

ak tak puas ati lg ni ! lalu , ak keluar blek . ak tgok ad smpul surat besar punya ats pagar . ak amek . ak tk tgok nama ag tp ak tgok kt bahagian bawah surat tuu ad tulis BAHAGIAN PENGURUSAN SEKOLAH BERASRAMA PENUH DAN SEKOLAH KECEMERLANGAN . eh , ak dah syak sesuatu ni !

lalu , ak tgok nama yg tertera . MA NAQIYATUL HUDA BT MIOR ARIFF . sah ! ak punye ! lalu , ak koyak surat tu serakus-rakusnya . yea ! surat tawaran rupenya ! hampeh punye mata ak ! punye besar bapak sampul surat tu ak tk boleh nmpak . ye la . salah pagar umah ak tu jugak . sape suruh wane putih ? dh ak jd rabun warna kejap .

ak lompat-lompat kat luar umah . dah mcm beruk pun ada -,-' . then , ak pgil mak bapak ak . mak bapak aku kuar dr umah . mungkin terkejut apabila ank mereka yg seorang ni menjerit mcm org tak betul . "nape ?" mak aku tanya . aku bg surat tuu kt mak ak . pastu , mk ak pun lompat-lompat mcm monyet . haha . (eh , tang tu jgn percaya . ak saja bg sedap crita . haha !) akhirnya , dpat jugak ak msuk sm sains bagan datoh ! alhamdulillah ! ak rse mcm tak percaya pun ad . syukur !!
Thanks For Reading (:

No comments:

Post a Comment